2023-12-13 11:00Press release

Instabox utnämnt till Årets fraktbolag - för andra året i rad

Instabee employees

Det är med stor glädje som vi har mottagit beskedet att Insatsbox valts till Årets fraktbolag 2023 av Prisjakts användare. Hållbart, gratis och snabbt är det som värderas högst.

Tävlingskategorin Årets fraktbolag infördes av Prisjakt i fjol för att uppmärksamma fraktens betydelse för kundupplevelsen och även då korades Instabox som vinnare. Prisjakts användare har fått betygsätta bolaget som levererade sitt senaste e-handelsköp.

Instabox försvarar titeln från i fjol med den äran. Konsumenterna lovprisar deras snabba och smidiga leveranser, vardag som helg – helt enligt bolagets slogan "okrånglig frakt". Instabox visar ännu en gång var det röda skåpet ska stå och det är en glädje att få överlämna priset Årets fraktbolag 2023 till dem, säger Peter Greberg.

Instabox gick förra året samman med Budbee och bildade Instabee med verksamhet i sex länder och fokus på kundcentrerade och hållbara transporter.

Vi skapades med konsumenten i fokus, och att få ett sånt här betyg ger credd till vart vi är på väg. Det känns underbart, säger Sophus Broberg, Chief Commercial Officer på Instabox.

Topics: Sweden

Instabee was founded in 2022 after combining Budbee and Instabox - two leading last-mile delivery companies. Instabee is present in six countries, with three consumer-facing brands: Budbee, Instabox and Porterbuddy, serving thousands of online merchants, including ASOS, Zalando, Inditex and H&M and is on track to become the most admired European e-commerce enabler. Since the start, Instabee has focused on consumer-centric and sustainable solutions, offering deliveries to boxes and homes using muscle power, electricity, renewable diesel and biofuels. Through bespoke technical solutions, Instabee can guarantee optimal fill rates and routing, minimising any unnecessary transports. Instabee is backed by Kinnevik, Creades and EQT, among others.