2024-06-05 06:00Press release

Instabee tar in ny Chief People & Culture Officer

Hanna Falk, new Chief People & Culture Officer at Instabee

Hanna Falk går in som ny Chief People & Culture Officer på Instabee, det snabbväxande bolaget som bildades i slutet av 2022, när Instabox och Budbee gick samman. Hanna kommer senast från en liknande roll på spelutvecklingsbolaget Starbreeze.

Instabee använder avancerad teknik och logistisk expertis för att erbjuda sista milen leveranser från några av e-handelsbranchens främsta spelare, antingen till ett paketskåp eller hela vägen hem till konsumenten. Med konsumentvarumärkerna Budbee, Instabox och Porterbuddy, samt verksamhet i sex länder, har Instabee blivit en viktig aktör som älskas av både handlare och slutkonsumenter. Nu stärks ledningsgruppen ytterligare när Hanna Falk tillträder som Chief People & Culture Officer.

Vi är så glada för att Hanna träder in i bolaget och vår ledningsgrupp. Våra anställda är vår största tillgång och i en organisation som Instabee, som ständigt växer, behövs en person som Hanna. Hon är en erfaren ledare som kommer in med strategiskt viktiga erfarenheter och hon kommer vara nyckelpersonen som driver arbetet kring våra anställda och vår kultur framåt, säger Alexis Priftis, vd och medgrundare på Instabee.

Hanna, som senast kommer från en liknande roll hos spelutvecklaren Starbreeze, har bred erfarenhet av att driva People & Culture frågor inom IT och telekombranschen, från bland annat dåvarande EQT ägda Iver, Electrolux och Telia. Från sina tidigare arbetsplatser har hon också erfarenhet av att jobba på bolag med flera varumärken, samt bolag som gått samman. Under sin tid på Apoteket blev hon också bekant med hur det är att bygga upp en e-handel och logistikkedja från start.

Instabee är på en spännande resa med tre intressanta konsumentvarumärken som alla har grundats med fokus på teknik och innovation. Det känns otroligt roligt att få vara med och bygga vidare på det arvet och bidra till att skapa en inkluderande och värdefull arbetsplats, säger Hanna Falk, tillträdande Chief People & Culture Officer på Instabee.

Hanna kommer att påbörja sitt nya uppdrag i augusti 2024.

Topics: Sweden

Instabee was founded in 2022 after combining Budbee and Instabox - two leading last-mile delivery companies. Instabee is present in six countries, with three consumer-facing brands: Budbee, Instabox and Porterbuddy, serving thousands of online merchants, including ASOS, Zalando, Inditex and H&M and is on track to become the most admired European e-commerce enabler. Since the start, Instabee has focused on consumer-centric and sustainable solutions, offering deliveries to boxes and homes using muscle power, electricity, renewable diesel and biofuels. Through bespoke technical solutions, Instabee can guarantee optimal fill rates and routing, minimising any unnecessary transports. Instabee is backed by Kinnevik, Creades and EQT, among others.