2023-07-06 06:00Press release

Instabee expanderar sina leveranstjänster i Sverige - når nu 750 000 fler svenskar

Parcels in a delivery van

I och med detta får fler svenskar tillgång till Instabox och Budbees effektiva och bekväma e-handelslösningar direkt hem till dörren. Samtliga leveranser görs uteslutande med  förnybar diesel (HVO100) och el, vilket är i linje med ambitionen att minska miljöpåverkan av verksamheten och konsumenten kan följa sin leverans i realtid via bolagets mobilapplikationer.

Vår expansion representerar ett viktigt steg i vår tillväxtstrategi. Vi är glada över att kunna erbjuda våra smidiga e-handelslösningar till ännu fler svenskar", säger Fredrik Nyström, nordisk chef på Instabee.

Exempel på städer som omfattas av expansionen är Ystad, Skara, Lidköping, Köping, Norrtälje, Katrineholm, Avesta, Ludvika, Piteå, Värnamo, Oskarshamn, Stenungsund, Boden, Sjöbo, Ekerö, Kinna, Alvesta, Skurup, Vetlanda, Vadstena och Söderköping. Ambitionen är att implementeringen påbörjas under vecka 33.

Topics: Sweden