2023-10-18 06:00Press release

Førende skandinavisk leveringstjeneste indgår aftale med Coop

Consumer picking up parcel

Den populære leveringstjeneste Instabox, som blev grundlagt i 2022 efter at være gået sammen med Budbee og dannet Instabee, kan i et nyt samarbejde med Coop se frem til at blive installeret i deres butikker. Sammen spår de nye samarbejdspartnere et enormt potentiale i den nærmeste fremtid.

Med det nye samarbejde ønsker begge parter bl.a. at kunne aktivere nye kundegrupper samt øge tilstrømningen til landets Coop-butikker. Det nye samarbejde mellem Coop og Instabee ruller ud i de danske supermarkeder allerede fra dette efterår, og vil til at starte med fokusere på Coops jyske butikker. I første omgang er der tale om en test i ca. 30 butikker.

”Aftalen er den største på det danske marked hidtil,” udtaler Sophus Broberg, Chief Commercial Officer, Instabee.

”Aftalen vil gøre det muligt for flere danskere at vælge en hurtig og bæredygtig leveringsmulighed og afhente deres pakker i den nærmeste Coop-butik. Coop har butikker beliggende i de bedste og tætteste områder i Danmark, så det vil naturligvis blive lettere for danskerne at få adgang til en nem og fleksibel leveringsløsning,” siger Sophus Broberg.

Ifølge koncerndirektør Allan Kristoffersen, Coop, betyder aftalen, at Coops mange kunder får lettere adgang til leveringsmuligheder.

”Vores nye aftale med Instabee afspejler vores ambition om at tilbyde kunderne en effektiv og problemfri købsoplevelse fra kassebånd til pakkeafhentning,” siger Allan Kristoffersen.

”Vi mener, at afhentning af pakker skal være en gnidningsfri proces i folks hverdag, indkøb af dagligvarer er en del af det, og det gør Coop til en perfekt samarbejdspartner. Med Coops landsdækkende dækning af butikker kan vi også se muligheden for at vokse endnu mere på det danske marked og tilbyde en superhurtig og smart levering til endnu flere danske e-handelskunder,” afslutter Josef Nema fra Instabee.

Topics: Denmark